dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

Warhammer logo
  Wejście do kantyny


  Arlik Ranulfsson

  Burlok Damminson

  Drong the Hard

  Kazador z Karak Azul

  Skag the Stealthy

  Thorek Ironbrow

  Thorgrim Grudgebearer

  Ungrim Ironfist




Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



Slayer King Ungrim Ironfist ungrim name


awno, dawno temu wielki przodek Ungrima - Król Baragor, przeżył wiewyobrażalną stratę, która doprowadziła do tego, iż z dnia na dzień wszedł na drogę zarezerwowaną dla Pogromców. To co spowodowało tak szybką i drastyczną decyzję króla nie jest zanotowane ani w Wilkiej Księdze Urazów z Karak Kadrin, ani w Kronikach Królów, ani nawet w Księdze Dni jego twierdzy. Powszechnie uważa się, że powodem była śmierć ukochanej królewskiej córki, która zgineła rozszarpana szponami smoka Skaladraka w drodze na ślub z synem Wielkiego Króla z Karaz-a-Karak.
W ten sposób Baragor stał się pierwszym w historii krasnoludzkiej rasy królem Pogromców z Karak Kadrin.

ozdarty pomiędzy dwoma wykluczającymi się przysiegami Baragor nie był w stanie całkowicie dopełnić żadnego ze złożonych ślubów. Z jednej strony obiecał żyć jako szukający śmierci Pogromca, z drugiej - jako król, przysięgał strzec i dbać o swych poddanych. W końcu zdrowy, krasnoludzki rozsądek zwyciężył. Król znalazł sposób na jednoczense spełnienie obu złożonych przyrzeczeń. Stworzył świątynię Grimnira - świątynię Pogromców w Karak Kadrin. Swym szczodrym darem ustanowił kult "raju" dla Pogromców ze wszystkim krasnoludzkich ziem, a Karak Kadrin w niedługim czasie stało sercem tego kultu - domem dla, do tej pory, porozrzucanych po świecie, wędrujących wśród gór samotników.

omimo iż Baragor nie mógł wypełnić własnych postanowień, ponieważ potrzebowali go jego poddani, zawsze mógł pomagać w tym innym. I tak, nie plamiąc swojego honoru, stał się mądrym i rozsądnym Krasnoludem gotowym pomóc, każdemu kto tej pomocy potrzebuje.
Baragor zmarł w podziemnych tunelach głęboko pod twierdzą Karak Kadrin. Jego ślubowanie Pogromcy wciąż pozostało niewypełnione. Jego syn - Drago, odziedziczył nie tylko królestwo, ale również śłuby swego ojca. Stał się drugim Królem Pogromców. Jego żyjącym obecnie potomkiem jest Król Ungrim Ironfist - obecnie panujący Król Pogromców z Karak Kadrin.

ngrim nosi ciężar ślubu swego przodka. Jego imię oznacza obarczonego przysięgą. Zawsze będzie mu ono przypominało podwójną odpowiedzialność. Jak wcześniej Baragor, Ungrim jest obdażony krasnoludzkim rozsądkiem, silnym ramieniem i kompletnie oddany Krasnoludzkiej rasie. Oddanie to jest w stanie zrozumieć prawdopodobnie tylko i wyłącznie Krasnoludzki król. Król jest znakomitym i walecznym wojonikiem. Uważany jest, nawet przez samego Wielkiego Króla, za najlepszego z żyjących startega, dowódcę i utalentowanego generała. To właśnie Ungrim Ironfist, wraz ze swymi ludzmi z Karak Kadrin, zwyciężył i pojmał Orkowego Lorda Wojny Gnashrak'a w bitwie w Wąwozie Złamanej Nogi (Broken Leg Gulley). Zwycięstwo to odsunęło bezpośrednie zagrożenie Gnashrak'a wobec twierdzy Karaz-a-Karak, a pośrednio uratowało przed orkowym najazadem wszystkie ziemie Wielkiego Króla. Zapewniło ono również dozgonną wdzięczność dla Ungrima i jego ludzi. Sam Thorgrim Grundgebearer, w uznaniu jego zasług, podarował Ungrimowi potężny artefakt - Smoczą Pelerynę, zrobioną ze skóry osławionego smoka Fryskara, przez Kowala Runów Heganbora, dla Wielkiego Króla Finna Sourscowla.

ronfist nosi na głowie Koronę Pogromców. Jest to znacznych rozmiarów hełm w rogami i złotą koroną. Na jej czubku znajduje się ogromny pomarańczowy pióropusz symbolizujący włosy Pogromców. Broda Króla jest również w kolorze żywego pomarańczu tak, jak nakazuje tradycja Pogromców - jaskrawo zafarbowana. Jest ona spięta złotymi pierścieniami oraz jaskrawo pokolorowanymi wstęgami. Wszystkie te szczegóły składają się zarówno na wygląd króla jak i Pogromcy. Ungrim uzbrojony jest w potężny dwuręczny topór z wyrytą na nim pokaźną liczbą runów. Broń nazywana Topórem Drago została wykłuta z topora Króla Baragora. W języku Khazalidzkim zapisano na nim przysięgę Pogromcy.


pisywana postać specjalna nie została przetestowana podczas bitwy tak dokładnie, jak te opisane w podręczniku armii. Jej właściwości nie są wystarczająco wyważone. Konsekwencją tego faktu jest wymóg, aby Twój przeciwnik wyraźił zgodę na użycie w Twojej armii Ungrima, z jego właściwościami, przed rozpoczęciem bitwy.

ngrim Ironfist jest Królem Pogromców i w bitwie może być jedynie generałem armii Krasnoludzkiej. Jest liczony jako Lord, ale dodatkowo zabiera jeden slot bohatera. Może być wystawiany tylko i wyłącznie tak, jak w przedstawionym opisie i nie można zmieniać, dodawać, ani odejmować jego wyposażenia.

465 punktów
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Ungrim Ironfist 3 7 4 4 5 3 (4) 5 4 10
 

Wyposażenie:

ngrim uzbrojony jest w Topór Dargo, a odziany w Smoczą Pelerynę założoną na zbroję z gromrilu. Na głowie nosi Koronę Pogromców.

Smocza Peleryna

Na pelerynie wyryty jest Master Rune of Spite ( 4+ ward save), Rune of the Furnace (odporność na ataki ogniem) oraz Rune of Luck (jednokrotne przerzucenie kości podczas bitwy).

Topór Drago

Na toporze wyryty jest Master Rune of Smiting. Każdy wróg zraniony Toporem Dargo (po save'ach, itp.) traci nie jeden punkt obrażeń, a D6 punktów. Dodatkowo na toporze znajduje się Rune of Parrying, który oznacza, że jeden model stykający się podstawką z Ungrimem (wskazany przez gracza prowadzącego armię Krasnoludzką) traci jeden atak w walce wręcz.

Korona Pogromców

Na koronie wyryty jest Rune of Fortitude (+1 Wound) i Rune of Stone (podwyższa armour save do 3+).


Zasady specjalne: Król Pogromców.

ako Król Pogromców Ungrim jest obarczony przysięgą Pogromców. Korzysta ze zdolności Pogromcy, jakie są opisane na stronie nr 7 podręcznika Warhammer Armies: Dwarfs i jest nie do złamamia. Inne specjalne zasady dotyczące Pogromców nie mają zastosowania.

















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..