dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

Warhammer logo
  Wejście do kuźni


  Kowadło zagłady

  Kowale runów

  Krasnoludzka magia




Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



owadło Zagłady jest starożytnym urządzeniem krasnoludów wykutym we wnętrzu Góry Grzmotów. Kurgaz - najzdolniejszy i obdażony największą mocą wśród wszystkich ówczesnych kowali runów, wykorzystując energię płynącą z serca wulkanu przetapiał gromril, aby wykuwać kowadła, na których zdajdują się potężne Runy Magii. Nikt nie wie ile tych przepełnionych mocą kowadeł zostało wykutych, zanim kuźnia w Górze Grzmotów została zniszczona, a pracujący w niej kowale zgineli w wyniku liczych bitew.

owale runów używają Kowadła Zagłady do wykuwania magicznych przedmiotów. Większość kowadeł jest aktualnie własnością rozmaitych twierdz lub gildii krasnoludzkich. Tylko nieliczne są prywatną własnością kowali. Mieszkają oni w twierdzy Karaz-a-Karak, a stworzoną przez siebie broń sprzedają krasnoludom w sklepach Karak Azul.

owadła Zagłady posiadają wielką moc. Aby ją wyzwolić Kowal Runów uderza z wielką siłą młotem w kowadło. Wyzwoleniu mocy drzemiących w kowadle towarzyszą grzmoty błyskawic, ciemności, oraz obłoki kolorowej magii wirujące i iskrzące w powietrzu.

a pole walki kowadło może sprowadzić tylko i wyłącznie Lord Runów. Umieszczone na platformie, bronione przez dwóch strażników, znajduje się zazwyczaj na wzgórzu dominującym nad polem bitwy.


anvil of doom 200 pkt. jako dodatek dla runelorda
M WS BS S T W I A Ld
Strażnicy Kowadła 3 5 3 4 4 1 2 2 10

Wyposażenie strażników: broń ręczna, zbroja z gromrilu, tarcza.


Kowadło w grze:

armii krasnoludzkiej można wystawić tylko jedno Kowadło Zagłady. Traktowane jest ono jako część terenu, oznacza to, że nie może być w żaden sposób przemieszczane ani atakowane.

ord runów i krasnoludy strażące kowadło wolą zginąć niż opuscić Anvil of Dooma. Muszą więc pozostać na platformie kowadła przez całą bitwę. Nie da się ich przełamać (Unbreakable), nigdy nie deklarują szarży ani nie ścigają uciekających przeciwników. Siła jednostki (Unit Strenght) jest równa 3. Szarżujący na kowadło regiment umieszczany jest na styku z platformą kowadła, a Runelord i strażnicy stają pomiędzy wrogiem, a artefaktem (cały czas na platformie).

rafienia pocisków skierowanych w stronę Kowadła Zagłady, należy rozdzielić po równo pomiędzy każdym z żyjących Krasnoludów. Lord Runów posiada magiczną ochronę (Ward save) na 4+ przeciwko wszystkim pociskom (zwykłym jak i magicznym).

owadło uważa się za zniszczone wtedy, gdy kowal wraz ze strażnikami zostają zabici (przeciwnik, oprócz punktów za zniszczenie kowadła, otrzymuje dodatkowe 100 punktów jeśli miało to miejsce w walce wręcz). Jeśli Lord runów zginął, ale w grze pozostał przynajmniej jeden strażnik, przeciwnik nie otrzymuje punktów za zniszczenie kowadła. Otrzymuje jedynie punkty za zabicie Runelorda.

Krasnoludzka runda magii:

rmia krasnoludów posiadająca Kowadło Zagłady, w każdej rundzie magii otrzymuje K6+2 kostek mocy (Power dice). Podczas fazy magii przeciwnika dodaje 1 kostkę do dispelowania.

swojej fazie magii Lord runów może użyć każdej z czterech runicznych mocy. Nie może jednak użyć dwóch tych samych mocy w tej samej rundzie, używając kostek magii z Kowadła. Na użycie jednej mocy mogą być przeznaczone maksymalnie 4 kostki. Podczas walki wręcz Runelord nie może używać mocy kowadła. Jeśli podczas użycia mocy wypadnie Miscast krasnoludzka tura magii kończy się automatycznie.

Runiczne Moce:

Run Wody - koszt rzucenia 6+

agia pochodząca z Kowadła przesuwa się miarowo wgłąb ziemi podnosząc wodę podziemnych jezior i rzek, którą zbiera na powierzchni pola bitwy.

oc może zostać użyta przeciwko każdej jednostce przeciwnika znajdującej się na stole. Szybkość takiej jednostki zmniejszana jest o połowę i trwa to do końca najbliższej tury przeciwnika. Jeśli ta jednostka ucieka lub goni, robi to z połową szybkości (najpierw ustala się dystans, który przebędzie jednostka, a następnie zmniejsza się go do połowy). Moc nie działa na jednostki latające lub eteryczne.

Run Powietrza - koszt rzucenia 7+

oc Kowadła tworzy ciemne chmury, które zbierają się nad polem bitwy. Powstałe z nich błyskawice uderzają w przeciwnika krasnoludów.

oc może być użyta przeciwko każdej jednostce przeciwnika znajdującej się na stole. Zadaje jej K6 trafień z siłą 4. Trafienia te rozpatrywane są w taki sam sposób jak trafienia z broni strzeleckiej.

Run Ognia - koszt rzucenia 8+

en run tworzy magiczny pocisk o zasięgu 30''. Kula ognia zadaje 2K6 trafień z siłą 4.


Run Ziemi - koszt rzucenia 9+

derzenie młota o Kowadło rozbrzmiewa nad polem bitwy sprawiając, iż ziemia zaczyna drżeć, aż eksploduje gradem kamiennych głazów.

ocy można użyć na przeciwniku znajdującym się na linii wzroku. Zadaje K6 trafień z siłą 5 oraz dodatkowe K6 trafień z siłą 5 dla jednostek znajdujących się częściowo lub całościowo w styku z przedmiotami kamiennymi (np. wzgórzem, stosem kamieni, ruinami lub inne podobne, zinterpretowane jako tereny wysokie, kamienie lub ruiny).



















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..