dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

Warhammer logo
  Drzwi do komnaty


  Zasady tworzenia armii

  Pierwsze zakupy


  Brak piwa

  Krasnoludy

  Obrona wzgórz

  Obrona wzgórz wer. 2

  Obrona wzgórza

  Ognia!

  Piwa dostatek

  Strzelające krasnale

  Walec




Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



   I W A     O S T A T E K ,      czyli jak fajnie krasnoludem być...


o przeczytaniu "Braku Piwa" można dojść do wniosku, że krasnoludy to armia nie mająca z niczym szans. Przecież w każdej innej może być mag 4 poziomu, smok albo inne "ustrojstwo". Może również trafić się nam walka z Imperium. Nie sądzę też, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest armia defensywna. Postaram się wykazać, że krasnoludy mogą pogromić każdego. A jeśli nie, to przynajmniej zremisować z korzyścią dla siebie.

acznę od maga. Tak, jeśli przeciwnik ma np. 3-ch dwupoziomowych i jednego lorda 4-to poziomowego to może być problem - ale do rozwiązania. Zazwyczaj żeby mag mógł rzucić czar to musi widzieć cel, a jeśli musi widzieć cel, to cel zazwyczaj też go widzi, czyli można go ustrzelić. Wiem, że łatwo się mówi, ale od czego mamy Runesmith'a? Ten krasnolud nie dość że generuje jednego dispell'a więcej, to jeszcze może mieć np. Spelleater Rune i Rune of Spellbreaking - co przy pewnej dozie szczęścia pozwala skontrować czar i go tym samym zniszczyć.

a potwory latające i walczące jest inne wyjście. Dodajmy po prostu do armii dwa bolty (jeden np. z Rune of Penetrating) i starajmy się ustrzelić ochydę z boltów (zazwyczaj na bliski trafiają w potwory na 3+ to moim zdaniem bardzo dobrze), dział i organek - w tym momencie należy skierować na potwora cały dostępny arsenał, inaczej, jak pisał Szymon, może być krucho (niekiedy trzeba poddać się wynikom kości).

mperium hmm.... Ja również uważam, że 10-ciu Handgunnersów za 80 to lekka przesada. Powinni kosztować przynajmniej 10/model, jak nie 11, ale to nie ja ustalam zasady. Nie walczyłem z takim Imperium, ale sądzę, że działa można "olać" (w końcu same wybuchną lub wyjdą nasi Miners), a zająć się kawalerią (Inner Circle - inni to poślednie zagrożenie) i czołgiem (nie wiem jak działa, ale sądzę, że w nieprzyjemny sposób).

o do krasnoludów jako armii typowo obronnej to tutaj mam inne zdanie. Uważam, że krasnoludy mogą być armią ofensywną. Nie należy tylko przesadzić z maszynami i oddziałami strzelającymi, bo nie będzie miał kto walczyć. Strzelać po ruchu mogą tylko Thunderers, a i oni na daleki zasięg trafiają bez innych modyfikatorów na 6+ (to zdecydowanie za mało). Dla mnie armia do 2000 powinna składać się z:

  • Bohaterowie:
    • Lord,
    • Thane (BSB),
    • Thane,
    • Runesmith (3x Rune of Spellbreaking lub Spelleater i Spellbreaking);
  • Machiny:
    • 2 x Organki (250),
    • Bolt Thrower (45),
    • Bolt Thrower + Rune of Penetrating (70),
    • Cannon + Rune of Forging (135);
  • Piechota:
    • Miners ok. 12 - 16,
    • Warriors 20,
    • Warriors 16,
    • Dwa speciale (ja mam Ironbreakerów 14 i Slayerów 20);
Wszystkie oddziały mają Command Group.

ądzę, że jest to mniej więcej uniwersalna armia, ale nie miałem szansy jej dobrze wypróbować. Zrezygnowałem z Thunderers, bo jeden regiment to za mało, a gdybym miał dwa to nie starczyłoby na tylu warriorów i special troops ilu bym chciał mieć. BSB (Battle Standard) pozwala przerzucać break'i (z naszym Ld nawet przegrana na -3 nie jest taka straszna), Lord stoi obok BSB (obaj walczą nieźle, a do tego Lord daje Ld 10), Runesmith od dispell'i - zależnie od tego czy chcemy ryzykować czy nie - dajemy takie same runy. Bolty do tępienia potworów, cannon - wszystko inne. Wstawiłbym jedno działo więcej, ale nie wiem czy można użyć Rare Slot'a na jednostkę Special (jak na razie z ludźmi z którymi gramy ustaliliśmy, że nie, a GW nic o tym nie pisze).

Na koniec dodam, że tu gdzie gram wszyscy jakoś boją się walczyć z krasnoludami, na to podam przykłady:

  • Bretonia - kawaleria się odbiła albo ugrzęzła (Graili zmusiłem do szarży na Slayersów - szli obok krawędzi, a Minersom udało się wyjść :-) );
  • Dark Elves - doszedłem i była masakra. Organki zrobiły z Hydry tatara jedną serią, oddziały do walki wręcz rozbiły jego wojsko bez większych problemów;
  • Orc (Savage) - doszli do mnie i była masakra. 5- ciu Boar Boyz (bo tylu zostało z 9-ciu po dwóch strzałach) ugrzęzło w załodze działa! Big Uns (30) i zwykli Savage (30) przegrali z 20-toma Slayers!!! Chariot jechał obok krawędzi i został zaszarżwny przez Miners (gracz zapomniał go ruszyć :-D );
  • Chaos (Knights of Khorne) - doszli ale Choseni utknęli w Hammerers, Lord przegrał po którejś rundzie w chalengu z moim krasnoludem, a zwykli Knights odbili się od oddziału Warriorów z 2-ma Thane;

o nie wszystkie przykłady siły krasnoludów, ale nie ma co za bardzo cukrować, przecież żadna armia nie jest doskonała, ale wiadomo, że to jeszcze nie nasza złota era, którą straciliśmy przez tych parszywych elfów. To co tu napisałem to moje przemyślenia. Mam nadzieję że to co tu napisałem pozwoli odkryć choć kilku generałom mocne strony naszej armii i je dobrze wykorzystać. Niech Grungni, Griminar, Valaya i wszyscy nasi przodkowie was wspierają.


"Monk" (monks@poczta.onet.pl)

Starajcie się by wasza armia miała niepowtarzalny klimat (np. znajdźcie sobie jakiś hymn) - klimatyczna armia ma większe szanse zwycięstwa niż jakiekolwiek Elfy czy Orki..

Koniec czarnowidztwa. Bić co Zielone!!! Do BOJU!!!!

















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..