dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

producent gry Warhammer
  Brama do koszar


  Jednostki podstawowe

  Jednostki specjalne

  Jednostki rzadkie





Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



ak, jak w poprzednich edycjach krasnoludy są najpotężniejszą i najmężniejszą rasą Starego Świata. W ich imperium pojawiło się trochę nowych postaci (król Arlik Ranulfsson, noszony na tarczy, wyglądający jak Asparanoix z Asterixa oraz Lord Runów Thorek Ironbrow z Anvil of Doom'em). Zmienią się również zasady dotyczące starych bohaterów.

ednostki armii krasnoludzkiej z grubsza się nie zmieniły. Dalej mamy do czynienia z clansmenami (nazywanymi teraz po prostu wojownikami), długobrodymi, młociarzami, itp.

iezwyciężone "klocuszki" w końcu nauczyły się maszerować (mogą poruszać się w "move march'u", czyli o 6 cali, niezależnie od ich odległości od jednostek przeciwnika). Zwiększona została moc runów krasnoludzkich, a Kowadło Zagłady to potęga... ale w końcu krasnoludy to nie zdradzieckie elfy i za magią się nie chowają, więc myślę, że za często (przynajmniej w moim przypadku) kowadło nie będzie użyciu. Poza tym uważam, że przy takim nakładzie punktowym poprostu nie opłaca się go wystawiać.

raz z szóstą edycją pojawiły się dwie nowe zasady charakterystyczne tylko dla armii krasnoludów:

  • Gromril Armour - zbroja z gromrilu dająca save na +4. Zarezerwowana wyłącznie dla postaci specjalnych i jednostek ironbreakersów.
  • Dwarf Handgun - strzelby używane przez thunderersów oraz, ewentualnie, przez charaktery. Zasięg 24 cale, siła 4. Dodatkowa właściwość, oprócz starodedycyjnej -1 do save'a - "superior design" - +1 do trafienia jeśli cel znajduje się bliżej niż połowa zasięgu strzału.

nacznie osłabiono organki oraz żyrokopter (jak dla mnie ten nowy to raczej ponton). Dawna podstawa armii krasnoludów to teraz tylko "droga zabawka". Ze względu na wysoki koszt punktowy raczej nie opłaca się ich wystawiać.

Podstawowa struktura armii krasnoludów.

egimenty każdej armii, więc także u krasnoludów, w 6-tej edycji WFB podzielone są na trzy podgrupy:

ażda armia posiada również w swoich szeregach postacie specjalne (charakters), które dzielą się teraz na lordów (lords) oraz bohaterów (heroes).

iejsce poprzednio edycyjnych championów zajmują teraz weterani (veterans). Aby zwykły żołnierz stał się weteranem musimy dopłacić do jego wystawienia odpowiednią ilość punktów. Weterani nie zaliczani są jednak do charakterów armii, traktujemy ich jako zwykłą (no może trochę ulepszoną jednostkę).

wagi:

  • Z dokładnym opisem poszczególnych jednostek krasnoludów zapoznać sie tu, czyli w armijnych koszarach. Wybierz interesującą Cię grupę z menu i poznaj charakterystyki należących do niej regimentów.
  • Jeśli chcesz możesz zapoznać się z zasadami tworzenia armii krasnoludzkiej.
  • Dostępny jest także opis dla początkujących Lordów - pierwsze zakupy, czyli rzecz o tym co i w jakich ilościach przydatne jest jako początek nowej armii.
  • Aby wreszcie poznać najbradziej znane wśród Krasnoludów charaktery musisz trafić do oficerskiej kantyny. Może tam kogoś spotkasz...


















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..