dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

producent gry Warhammer
  Brama do koszar


  Jednostki podstawowe

    Wojownicy
    Kusznicy
    Strzelcy
    Górnicy
    Komandosi

  Jednostki specjalne

  Jednostki rzadkie





Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



warriors

7 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Warrior 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 Veteran 3 4 3 3 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: broń ręczna, lekka zbroja.

Opcje:

  • ciężka zbroja (+1 pkt. za figukę) albo/i tarcza (+1 pkt. za figurkę),
  • broń dwuręczna (+2 pkt. za figurkę),
  • awans wojownika do muzyka (+5 punktów),
  • awans wojownika na sztandarowego (+10 punktów),
  • awans wojownika na weterana (+10 punktów).


ojownicy (dawniej nazywani klansmenami) wracają do łask. W 6-tej edycji to jednostka Krasnoludów, którą opłaca się wystawić w każdej armii - niski koszt (7 punktów za figurkę), a za dodatkowe kilka punktów można ich wyposażyć w ciężkie zbroje i tarcze tworząc wojowników, którzy potrafią wytrzymać w starciu (lub pod ostrzałem) całkiem długi okres. Na sztandarze nie można umieszczać magicznych runów - jest to zasada obowiązująca dla wszystkich jednostek podstawowych.

ygląd figurek jest moim zdaniem bardzo udany. Kupując pudełko plastików, nie dostajemy, tak jak poprzednio, tak samo wyglądających beczułek, tylko regiment wojowników, z którego każda figuka jest inna (bo i sami możemy je wymodelować).
Mamy do wyboru kilka rodzajów uzbrojenia (młoty, kusze, topory, broń dwuręczna), rózne twarze i korpusy, możemy nawet skleić róznych bohaterów czy sztandarowych.

crossbowmen

12 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Crossbowman 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 Veteran 3 4 3 3 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: kusza, broń ręczna, lekka zbroja.

Opcje:

  • tarcza (+1 pkt. za figurkę),
  • awans kusznika do muzyka (+5 punktów),
  • awans kusznika na sztandarowego (+10 punktów),
  • awans kusznika na weterana (+10 punktów).


usznicy krasnoludów tracą na wartości, w porównaniu z poprzednimi edycjami już nie są takim rarytasem. W 6-tej edycji o wiele bardziej się opłaca wystawić regiment thunderersów (kusznicy nie mają zdolności "move and fire"). Jednostka ta nie może być wyposarzona w broń dwuręczną (co było możliwe w poprzedniej edycji). Koszt figurki to 12 punktów (o dwa punkty mniej niż za thunderersa).

iguki kuszników otrzymujemy z plastikowego regimentu. Wielkim minusem tego rozwiązania jest brak figurek strzelających :o(, poza tym możemy skleić całkiem ładny regiment.


thunderers

14 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Thunderer 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 Veteran 3 4 3 3 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: kransludzka strzelba, broń ręczna, lekka zbroja.

Opcje:

  • tarcza (+1 pkt. za figurkę),
  • awans strzelca do muzyka (+5 punktów),
  • awans strzelca na sztandarowego (+10 punktów),
  • awans strzelca na weterana (+10 punktów),
  • weteran może posiadać pistolety (+2 punkty za każdy).


o i w końcu jedni z moich faworyytów. Thunderersi to teraz jedna z najlepszych jednoste krasnoludów. Pozycja obowiązkowa każdej armii. Chłopaki mają już nie tylko bonus zwany "armour piercing" (-1 do sava), ale także "superior design" (+1 do trafienia z krótkiego zasięgu). Ale najlepsza wiadomość to fakt, iż mogą oni ruszyć się i strzelać. Oczywiście mogą ruszyć się o mniej niż połowę zasięgu, no i mają wtedy -1 do trafienia, ale i tak dzięki temu thunederersi są bardzo groźną jednostką.

śród nowych figurek znajdujemy (w końcu !!!!) niezłą command grupę - trębacz ze śmiesznym rogiem, fajny sztandarowy + bardzo ładny champion z dwoma pistoletami. Dodatkowo cztery nowe wzory strzelców. Niestety starych wzorów nie można już raczej kupić w sklepach, więc dla tych którzy dopiero zaczynają zbierać ten regiment figurek może być trochę za mało.


miners

12 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Miner 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 Prospector 3 4 3 3 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10-20

Wyposażenie: kilof (broń dwuręczna), broń ręczna, ciężka zbroja.

Opcje:

  • awans górnika do muzyka (+6 punktów),
  • awans górnika na sztandarowego (+12 punktów),
  • awans górnika na poszukiwacza (+12 punktów).


órnicy to też jedna z jednostek, którą w armich poprzedniej edycji próżno było szukać. Teraz może stać się inaczej, ponieważ uzyskali oni bardzo "sympatyczą" właściwość - "Underground Advance". Dzięki swojej zdolności kopania tuneli (a to krasnoludy przecież potrafią), nie muszą pojawiać się na stole na samym początku bitwy, ale mogą się pojawić z wybranego końca pola bitwy. Ma to też swoje złe strony, aby jenostka górników się pojawiła musimy wyrzucić odpowiednią ilość oczek na D6 liczba ta zmniejsza się z każdą tuą w ktorej górnicy się niepojawili. Może więc się zdarzyć, że jednostka ta zgubiła się w tunelach i wogóle nie weźmie udziału w walce. W armii można wystawić maksymalnie jeden oddział górników.

nowej edycji figurki górników to ten sam wzór co w poprzedniej, więc nie będę się nad nimi rozpisywał...


rangers

12 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Ranger 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 Veteran 3 4 3 3 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10-20

Wyposażenie: broń dwuręczna, lekka zbroja.

Opcje:

  • tarcza (+1 punkt),
  • kusza (+5 punkt) albo toporek rzucany (+3 punkty),
  • awans komandosa do muzyka (+6 punktów),
  • awans komandosa na sztandarowego (+12 punktów),
  • awans komandosa na weterana (+12 punktów).


angersi (dawni rangersi Bugmana), nazywani komandosami, rówinież uzyskali nowe, charakterystyczne sobie, właściwości. Poruszając się po terenach leśnych, nie mają ujemnego modyfikatora ruchu (krasnoludy w lesie !!!). Dodatkowo uzyskali również właściwości skautów (do tego są piwni ;o)))). W armi krasnoludów można wystawić maksymalnie jedną jednostkę komandosów.

nowych wzorów komandosów Bugmana pojawia się ładnie poprawiona command grupa. Pozostałe figurki są takie same jak w poprzedniej edycji - moim zdaniem niestety nie są one zbyt ciekawe i akurat tutaj Panowie z GW mogli by się "mocniej" postarać.

















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..