dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

Warhammer logo
  Wejście do kuźni


  Kowadło zagłady

  Kowale runów

  Krasnoludzka magia




Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



rasnoludy z natury są odporne na magię, ale same czarować nie potrafią (a jest tak od czwartej edycji - wcześniej krasnoludy zamiast runów miały w swoich szeregach całą gamę niewysokich czarodziejów). Używają magicznych właściwości runów, w których wykuwaniu są mistrzami Starego Świata. W Warhammerze Krasnoludy mogą wykorzystać moc run w turze magii, jeżeli tylko Lord Runów zabierze ze sobą Kowadło Zagłady. Ale to wszystko groźniej brzmi niż działa...

ierwszy problem jest taki, że Kowadło Zagłady można mieć tylko jedno, i to tylko w bitwach na 2000+ pkt. Moc runów jaką oferuje nam Kowadło jest pokaźna, są to, IMHO, jedne z najlepszych "czarów" w systemie (spowolnienie (ale nie działa na jednostki latające; D6 z S4 gdziekolwiek na stole, a więc i w lesie, gdzie często chowają się czarodzieje; 2D6 z S4 w 30''; D6 z S5 gdziekolwiek na stole; dodatkowe D6 z S5 jeżeli jednostka wroga jest choć częściowo na terenie kamienistym;). Szkoda tylko, że nie ma jak ich wykorzystać. Generał krasnoludów ma tylko D6+2 kości magii, co średnio wynosi 6. Przy takiej ilości kości możemy spróbować rzucić max. 3 runy. Teraz przeanalizujmy ile kości do rozpraszania ma przeciwnik: jeżeli gra armią ofensywną to 3 (2 za armie +1 za maga) i 2 dispell scrolle. My mamy maksymalnie 3 tury czarowania, bo potem już do nas dojedzie. To jest wariant optymistyczny. Jeżeli przeciwnik gra "sympatyczną" armią z czterema magami to ma 7 kości do rozpraszania (a więc więcej niż my do rzucania !) i ze 3 dispell scrole - .wtedy możemy liczyć tylko na 2 szósteczki.

owadło to droga zabawka - kosztuje 200 pkt. i trzeba do niego mieć też Rune Lorda, który w bitwie jest raczej mało przydatny. Przydaje się bardziej w grach towarzyskich niż na turniejach, gdzie rządzą "rzeźnickie" rozpiski.

ależy pamiętać o jeszcze jednej rzeczy: nawet, gdy armia krasnoludów nie posiada Kowadła ani Kowali Runów, to i tak generuje 2 kości magii w swojej turze magii. Wprawdzie nie rzucimy nimi żadnego czaru, ale możemy ich użyć do rozproszenia czaru przeciwnika (remains in play), który nie został rozproszony w turze poprzedniej, a pozostał w grze.

oże gdyby Kowale Run generowali 2 kości magii to można by było sobie poczarować... ale przy obecnych zasadach to się to, moim zdaniem, mija z celem........


Szymon "the Mad"
















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..