|
Generał (Lord)
- Lekka zbroja + Master Rune of Gromril
- Broń ręczna + Master Rune of Breaking
- Rune of Furnace
- Master Rune of Spite
Sztandar Armii (Battle Standard)
- Zbroja z gromrilu + tarcza
- Sztandar + Master Rune of Taunting + Rune of Kadrin
Kowal runów (Runesmith)
- Zbroja z gromrilu + tarcza
- Master Rune of Balance
- Rune of Spellbreaking
|
|
Katapulta (Stone thrower)
- Rune of Accuracy
- Rune of Fortune
Działo (Cannon)
22 Młociarzy (Hammerers)
- + tarcza
- 1 x Gate Keeper
- Sztandar z Rune of Slowness
20 x Thunderers
20 x Thunderers
20 x Wojowników
|
ajbardziej odpowiednim terenem dla tej armii są dwa wzgórza. Jedno stawiamy mniej więcej na środku szerokości pola bitwy w takiej odległości od końcowej krawędzi, aby przy ewentualnej ucieczce załoga katapulty nie wybiegła poza pole bitwy - musi mieć czas na zebranie się. Drugie wzgórze ustawiamy na prawo od pierwszego ( musi być w tej samej linii) w takiej odległości, aby między wzgórzami zmieścił się regiment clansmenów (można trochę więcej).
o by było na tyle jeśli chodzi o rozstawienie terenu - teraz przejdę do rozstawiania jednostek.
Przy rozstawianiu jednostek należy pamiętać o tym, aby przeciwnik nie zrzucił nam w strefie rozstawu żadnych scoutów. Po rozstawieniu nasza armia będzie dziwacznie wyglądać, gdyż prawie nikt nie będzie stał przodem do przeciwnika - jedni bokiem, inni tyłem.
ozstawianie jednostek powinno się zacząć od tych słabszych, a to z jednego ważnego powodu, by przeciwnik nie ustawiał tak swoich oddziałów by były poza zasięgiem naszego ognia i nie unikał zbrojnego starcia z naszym najsilniejszym regimentem. Proponuje rozpocząć rozstawianie od clansmenów, następnie: runesmitha, thunderersów na prawym wzgórzu, thunderersów na drugim wzgórzu, hammerersów i działa. Schemat pokazuje w jaki sposób to robimy - strzałki ukazują stronę w którą regiment jest zwrócony. Powinno to zapobiec niespodziewanym szarżom na nasze działa lub też wjazdu w tył regimentów. Jedynym słabszym miejscem w które przeciwnik może zrzucić scoutów jest obszar na wschód od prawego wzgórza (wiadomo z Rosji wszystko może przyjść), jednakże raczej przeciwnik tego nie zrobi, gdyż nie znajdzie tam na tyle miejsca.
więc rozpoczynamy.
aczniemy najprawdopodobniej pierwsi, gdyż jest duża szansa, iż dostaniemy +1 do rzutu na rozpoczęcie (jest niewiele jednostek, a więc chyba skończymy pierwsi się rozstawiać).
rundzie ruchu ustawiamy wszystkie nasze regimenty i maszyny wojenne przodem do przeciwnika - thunderersami na prawym wzgórzu podchodzimy maksymalnie do przedniej krawędzi wzgórza. Następnie włączymy Runesmitha do regimentu clansmenów i przechodzimy tym regimentem do przodu tak, abyśmy byli między wzgórzami. Ten regiment i tak nie będzie służył nam do walki wręcz. Możemy go desygnować do tej walki tylko wtedy gdy będzie istniało bezpośrednie zagrożenie ataku z prawej strony lub też ataku na naszą artylerię. Główną siłą bojową jest regiment hammerersów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby regiment ten zmierzył się z oddziałem przeciwnika, w którym jest jego głównodowodzący. Musimy doprowadzić do tego, abyśmy to my pierwsi zaszarżowali - z Master Rune of Taunting i Rune of Slowness nie będzie to trudne. Niektórych może dziwić broń w jaką wyposażyłem generała. Większość osób swoim dowódcom daje jakieś magiczne bronie podwyższające siłę, ataki czy zadające D3 woundów (ja też tak robiłem na zasadach 5 edycji) - a te sporo kosztują. Jeden nasz celny atak i pozbawiamy przeciwnika dość dużej wartości bojowej i tym samym jego bohater jest bez broni magicznej - i zbyt wiele w walce wręcz to on już nie zdziała. Resztę załatwiają hammerersi. Jednakże nie idziemy tym regimentem od razu do starcia (chyba że przeciwnik ma multum oddziałów strzelających z wysokim BS, np. działkowcy z Lorien). Próbujemy jak najwięcej jednostek wystrzelać thunderersami, a to co zostało mielimy wręcz. Działa używamy do zniesienia jednostek o dużej S i wysokim T (np. giganty, rydwany itp.) lub ewentualnie innych dział - wybieramy to co jest nam na rękę. Katapulty należy używać do likwidowania licznych regimentów lub maszyn wojennych. Z dział nie należy strzelać do skirmisherów, ani jednostek stojących w jednej, dwóch szrankach .
utomatycznego dispela z runesmitha należy użyć tylko wtedy gdy przeciwnik rzuci czar w poważnym stopniu zagrażający naszej armii (tak to dispelujemy kostkami - mamy ich 4 +1 i jeszcze jedną, którą zabieramy przeciwnikowi).
Piotr
|
|
|