dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

producent gry Warhammer
  Brama do koszar


  Jednostki podstawowe

  Jednostki specjalne

    Młociarze
    Długobrodzi
    Żelaźni Łamacze
    Pogromcy
    Działo
    Balista
    Katapulta

  Jednostki rzadkie





Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



hammerers

14 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Hammerer 3 5 3 4 4 1 2 1 9
 Gate Keeper 3 5 3 4 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: broń dwuręczna, broń ręczna, ciężka zbroja.

Opcje:

  • tarcza (+1 pkt. za figurkę),
  • awans młociarza na muzyka (+6 punktów),
  • awans młociarza na sztandarowego (+12 punktów),
  • na sztandarze moga być umieszczone runy magiczne warte max. 50 punktów,
  • awans młociarza na strażnika bramy (+12 punktów).


łociarze nie zmienili się zasadniczo względem poprzedniej edycji. Uzyskali nową właśiwość - jeżeli w regimencie znajduje się generał krasnoludzkiej armii młociarze są "stubborn". Cecha ta nazywana jest "bodyguard". Ponieważ młociarze są regimentem bardzo uprzywilejowanym, który bezpośrenio chroni króla krasnoludów, w każdej armii jest taki tylko jeden (!).

igurki hammerersów w 6-tej edycji są takie same jak poprzednio. Niestety cały czas w sferze marzeń są przepiękne wzory z pierwszych edycji warhammera.


longbeards

14 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 LongBeard 3 5 3 4 4 1 2 1 9
 GreatBeard 3 5 3 4 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: broń dwuręczna, broń ręczna, ciężka zbroja i tarcza.

Opcje:

  • awans długobrodego na muzyka (+6 punktów),
  • awans długobrodego na sztandarowego (+12 punktów),
  • na sztandarze moga być umieszczone runy magiczne warte max. 50 punktów,
  • awans długobrodego na wspaniałobrodego (Greatbeard !? nie mam pomysłu na przetłumaczenie) (+12 punktów).


ługobrodzi to z pewnością moja ulubiona jednostka (oczywiście ze starej edycji). Nie wyróżniają się zasadniczo niczym szczególnym, ale za to ich wygląd no i przesłanie jakie niosą.
Z racji tego, że są to stare zaprawione w boju krasnale długobrodzi są odporni na panikę. Nic już nie jest w stanie ich przestraszyć - za dużo widzieli ;o). Jednostka ta jest więc bardzo przydatna w walce przeciwko stworom powodującym panikę. W 6-tej edycji mozna wystawić dowolną liczbę regimentów krasnoludzkich długobodych.

oim skromnym zdaniem nowe wzory figurek LongBeard"ów to totalna porażka. Niby ładne i "zadbane" ale jakieś nie takie. Wszyscy trzymają torpory w górze tak jak rangersi... jakby stali na straży, albo w krzyżu ich łamało. Z kolei te, aż do przesady, długie i grube brody - dla mnie oni wogóle nie mogą się ruszyć. Jak się dowiedziałem o nowej command grupie pomyślałem, że wkońcu jakies komando pasujące do staruszków. Ale jak ich z bliska zobaczyłem , doszedłem do wniosku, że odpowiednio dobrana para ze starych edycji wygląda o wiele ładniej. Podsumowując wzór z poprzednich krasnoludów tej jednostki jest o wiele, wiele ładniejszy i, w mojej armii, nowe figurki długobrodych nie znajdą miejsca.


ironbreakers

13 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 IronBreaker 3 5 3 4 4 1 2 1 9
 IronbBeard 3 5 3 4 4 1 2 2 9
 
 Wielkość regimentu: 10+

Wyposażenie: broń ręczna, ciężka zbroja z gromrilu i tarcza.

Opcje:

  • awans żelaznego łamacza na muzyka (+6 punktów),
  • awans żelaznego łamacza na sztandarowego (+12 punktów),
  • na sztandarze moga być umieszczone runy magiczne warte max. 50 punktów,
  • awans żelaznego łamacza na żelaznobrodego (+12 punktów).


ronbreakersi dalej są najlepiej opancerzoną jednostką armii krasnoludów (zbroja z gromilu), pomimo braku runów wyrytych na ich zbrojach. Ich koszt zamalał w stosunku do poprzedniej edycji, więc można ich wystawic więcej niż poprzednio. W rzeczywistości jednak wielu graczy będzie się wachało czy nie bardziej będzie się opłacało wystawić np. dwóch jednostek clansmanów w cięzkich zbrojach i z tarczami (save tylko o jeden mniejszy od ironbreakersów) zamiast jednego regimentu żelaznych łamaczy. Acha, w nowej edycji nie ma ogarniczenia liczby jednostek krasnoludzkich ironbreakersów w armii.

owe figurki ironbreakersów to całkiem udany projekt GW. Niezłe cztery wzory wojowników (zwłaszacza wzory z toporami), no i wkońcu mają własną, bardzo ładną command grupę (!!!). Do nowych figurek mam tylko jedno zastrzeżenie - młoty bojowe. Dwie figurki krasnoludów wg. nowego wzoru są uzbrojone w młoty, tylko dla mnie te młoty (niby bojowe), to wyglądają jak młotki do dłuta. Takim "czymś" to sobie mogą w kamyki postukać, a nie rozgniatać wroga w wielkiej, grubej zbroi... Pomimo to uważam, że figurki tych krasnoludów są bardzo ładne, i mimo tego że większe, będą wyśmienitym uzupełnieniem starego regimentu Ironów.


slayers

11 pkt. za figurkę
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Troll Slayer 3 4 3 3 4 1 2 1 10
 Giant Slayer 3 5 3 4 4 1 3 2 10
 
 Wielkość regimentu: 10-30

Wyposażenie: nie posiadają zbroi, ponieważ znakomicie władają wszelkimi rodzajami toporów. Niezależnie od broni jaką władają zawsze traktowani są tak, jakby używali broni w obu rękach.

Opcje:

  • awans pogromcy troli na muzyka (+6 punktów),
  • awans pogromcy troli na sztandarowego (+12 punktów),
  • awans pogromcy troli na pogromcę gigantów (+15 punktów).


layersi w dalszym ciągu są bardzo przydatną jednostką w armii krasnoludów. Jednak jednostka ta została mocno zreorganizowana. Pogromcy demonów i smoków nie są już traktowani jak championi (w nowej edycji weterani). Należą oni teraz do grupy lordów (dawne najmocniejsze postecie specjalne) i, moim zdaniem, bardzo słusznie. Rolę championów odgrywają teraz pogromcy gigantów. Tak, jak w poprzednich edycjach slayersi są odporni na psychologię (nazywa się to aktualnie "unbreakable"). Ograniczeniem jest możliwość wystawienia tylko jednego regimentu pogromców w armii.

bowiązującymi wzorami figurek pogromców są stare, bardzo ładne, zróżnicowane i ciekawe wzory. W starych edycjach figurek krasnoludów to chyba właśnie rodzajów slayersów było najwięcej, także jest w czym wybierać.


dwarf cannon

100 pkt.
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Cannon - - - - 7 3 - - -
 Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9

Wyposażenie krasnoludów obsługujących działo: broń ręczna, lekka zbroja.


bolt thrower

45 pkt.
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Bolt thrower - - - - 7 3 - - -
 Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9
 
1-2 Balisty liczone są jako jedna jednostka specjalna.

Wyposażenie krasnoludów obsługujących balistę: broń ręczna, lekka zbroja.

stone thrower

85 pkt.
 
  M WS BS S T W I A Ld
 Stone thrower - - - - 7 3 - - -
 Crew 3 4 3 3 4 1 2 1 9

Wyposażenie krasnoludów obsługujących katapultę: broń ręczna, lekka zbroja.

















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..