dwarfs1 dwarfs2

logo

koszary wojowników kantyna oficerska galeria grafiki komnata strategów sala strategów kuznia runów pracownia kartografa
dot kantyna galeria komnata sala kuznia pracownia
dot
dot

Warhammer logo
  Drzwi do komnaty


  Zasady tworzenia armii

  Pierwsze zakupy


  Brak piwa

  Krasnoludy

  Obrona wzgórz

  Obrona wzgórz wer. 2

  Obrona wzgórza

  Ognia!

  Piwa dostatek

  Strzelające krasnale

  Walec




Brama Twierdzy




  Powiadom o stronie:

  Podaj e-mail znajomego:
  
  Powiadomienie od:
  

   

Kubasa art
 
10 Najlepszych Polskich Stron Fantasy
 
Najlepsze strony o Warhammerze
 
Najlepsze strony o tematyce Fantasy
 
Toplista stron poświeconych fantastyce


zaprojektowane przez:
netive.pl



ielu krótkobrodych, zakładających dopiero swe twierdze przywódców często przysyła swych gońców z prośbą o radę... Radę jak zainwestować niewielkie, z trudem zdobyte bogactwa, aby nowo tworzona armia z czasem stała się sławną i niezwyciężoną. Dlatego też postaram się pomocy udzielić, i kilku słowach opisać jakie jednostki, skromnym zresztą zdaniem, powinny zalążek nowej armii tworzyć.

ak zwyczaj i praktyka nakazują pierwszym wystawionym regimentem jest wystawienie jednostki wojowników (zwanych kiedyś clansmenami). Regiment taki jest tani (bo tylko ok. 80 sztuk złotych kosztuje), a i za jednym zamachem wystawić całą jednostkę wraz z weteranem, sztandarowym i muzykiem możemy. Regiment na kilka sposobów wystawiać można, bo rodzajów uzbrojenia w zestawie jest wiele. Na początek sugerowałbym złożenie regimentu zwykłych wojowników (broń jednoręczna i tarcze), choć, jeśli wola taka, można ich w broń dwuręczną lub kusze wyposażyć.

astępnie jednostki thunderersów w okolicy radziłbym poszukać i, za większe już pieniądze, regiment takowy wystawić. Salwa strzelców zabójczą dla przeciwnika być potrafi i szeregi jego często za jednym razem przetrzebić i w popłoch wprawić może.

by wspomóc wojowników za machinami wojennymi trzababy się obejrzeć. Jakowe działo lub katapultę zakupić. Do tego może ze dwa bolt throwery albo działo ogniowe, które w szeregach przeciwnika postrach siać będzie, wystawić (oczywiście w późniejszym okresie).

eraz zostaje już tylko zadbać o doborową jednostkę, która wspomoże w walce naszych dzielnych wojów, a i dotrzeć do słabo opancerzonych acz śmiercionośnych jednostek strzelających wrogowi nie pozwoli. Tu wskazane jest dotarcie do dowódcy sławnych Żelaznych Łamaczy potocznie Iron Breakersami wołanych lub regimentu dzielnych Młociarzy (Hamerersów), które naszą świeżą armię wspomogą.

aka armia może już w bitwie niejednej opór stawiać i o zwycięstwo się nieraz pokusić. Żeby jednak zgraną regimenty w polu jedność tworzyły, zadbać trzeba o prawego dla nich przywódcę, którym mężny bohater, herosem lub championem zwany być może.

eszta już tylko od Ciebie drogi wodzu zależy. Zwycięstwa lub porażki w bitwach, jakie stoczysz zależą tylko od Twojej odwagi, śmiałości i sprytu. Z czasem możesz powiększać swą armię o nowe jednostki i maszyny. Rób to już jednakże wedle własnego uznania i potrzeb. Mi pozostaje tylko życzyć szczęścia i krwi wrogów na toporze...

















Logo Warhammer Fantasy Battle oraz część grafik umieszczonych na stronie są własnością firmy Games Workshop Ltd. - twórcy i dystrybutora gry Warhammer Fantasy Battle ™. Zostały one użyte w celu promocji figurek krasnoludów oraz przedstawienia armii krasnoludów gry bitewnej WFB. Masz pytanie... Poślij gońca..